Horčík prispieva k zníženiu únavy a správnej funkcii psychiky

Horčík prispieva k zníženiu únavy a správnej funkcii psychiky

Publikované: 15.04.2020

Zobrazenie: 1114

Nízka hladina horčíka sa objavuje pomerne často. Horčík má vplyv na mnoho procesov v ľudskom tele. Podieľa sa na procese delenia buniek v tele, prispieva k udržaniu zdravých kostí a rovnako prispieva k normálnej syntéze bielkovín. A nielen to, horčík prispieva tiež k správnej funkcii psychiky a mnohému ďalšiemu.

Nedostatkom horčíka trpí väčšina populácie

Horčík je jeden z najdôležitejších prvkov v ľudskom tele. Najviac horčíka je uložené v kostiach (cca 60 %), zuboch, krvi a tkanivách. Horčík sa podieľa na viac ako 300 biochemických procesoch v organizme. A aj keď je horčík ľahko dostupný, je mnoho tých, ktorí trpia jeho nedostatkom.
 

Horčík a jeho vplyv na zdravie

Horčík je dôležitý na podporu normálnej činnosti nervov a svalov, podporuje normálnu syntézu bielkovín, prispieva k energetickému metabolizmu, podporuje normálnu činnosť nervov a svalov, prispieva k elektrolytickej rovnováhe, podporuje zníženie únavy a vyčerpania a prispieva k udržaniu zdravých kostí a zubov. Horčík je skrátka pre naše zdravie veľmi prínosný.
 

Odporúčaný denný príjem horčíka

Hladina horčíka v krvi je zisťovaná meraním sérovej ​​koncentrácie v krvi, moči alebo slinách. Odporúčaná denná dávka horčíka závisí od veku a pohlavia. U dospelých sa odporúčaná denná dávka pohybuje okolo 300-400 mg. Zvýšený príjem horčíka potrebujú tehotné a dojčiace ženy, fyzicky pracujúci, športovci, ľudia nad 50 rokov, kardiaci a diabetici, pravidelní konzumenti alkoholu a tí, ktorí sa veľa potia. Horčík je v potravinách dobre zastúpený, len je dôležité vedieť v ktorých. Riziko predávkovania horčíkom prakticky neexistuje, pretože prebytočného horčíka sa telo zbaví močom. Nadbytok horčíka sa prejaví ako hnačka a nevoľnosť.
 

Zdroje horčíka

Medzi najbohatšie zdroje horčíka patria celozrnné výrobky, ryby, pečeň, mlieko a mliečne výrobky, špenát, mangold, čierne fazuľa, mungo fazuľa, mandle, kešu, zemiaky, tekvicové semienka, avokádo, banány, brokolica, ružičkový kel apod. Doplniť potraviny bohaté na horčík možno tiež užívaním výživových doplnkov s horčíkom. Horčík prémiovej kvality obsahuje výživový doplnok Magnesium + B6 na podporu energie a zníženie únavy. Aj keď sú výživové doplnky s obsahom horčíka dobre tolerované, ich užívanie konzultujte s lekárom, ak užívate diuretiká, lieky na ochorenie srdca a niektoré antibiotiká.
 

Vitamíny a minerály sú látky, bez ktorých ľudský organizmus nie je schopný fungovať. Vyberajte z našej širokej ponuky výživových doplnkov tej najvyššej kvality.

S udržaním fyzickej a psychickej kondície pomôže horčík
11.11.2019

S udržaním fyzickej a psychickej kondície pomôže horčík

Ak ste neustále unavení, trpíte migrénami či bolesťami hlavy, trápia vás zmeny nálad, ste úzkostliví, máte problémy so zaspávaním a svalovými kŕčmi, môže za tým stáť nedostatok horčíka (magnézia). Nízka hladina horčíka patrí medzi najčastejšie minerálne poruchy. Horčík je jedným z najdôležitejších prvkov, ktorý udržuje telo v dobrej fyzickej a psychickej kondícii, a preto je tiež označovaný ako prvok života.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 744
Trápia vás kŕče v lýtku? Na pomoc si vezmite horčík
23.09.2019

Trápia vás kŕče v lýtku? Na pomoc si vezmite horčík

Kto zažil kŕče v nohách, najčastejšie v lýtkach, vie, aký nepríjemný pocit to je. Bohužiaľ s vekom sa frekvencia kŕčov môže zvyšovať. Pravidelný prísun tekutín a minerálov môže byť prevenciou týchto kŕčov a zároveň aj prvou pomocou, keď už kŕč vypukne. Čo vznik kŕčov ovplyvňuje a ako im možno predchádzať? 

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 4125
Športujete? Nezabúdajte na horčík!
26.03.2018

Športujete? Nezabúdajte na horčík!

Naše telo ho potrebuje na to, aby správne fungovalo, a dvojnásobne v prípade, ak športujete. To sa týka ako vrcholových, tak aj rekreačných športovcov. 

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 31