Ako na vyváženú stravu?

Ako na vyváženú stravu?

Publikované: 10.11.2019

Zobrazenie: 31

Vyvážená strava, dostatok pohybu a kvalitný odpočinok udržujú telo vo fyzickej i psychickej kondícii. Benefitom vyváženého jedálnička je to, že máte pod kontrolou nielen svoju váhu, ale hlavne zdravie, pretože so zložením stravy súvisí až 90 % súčasných ochorení.

Pravidlá vyváženého stravovanie

 
  • Ideálny pomer živín: 55-60 % sacharidov, 25-30 % tukov a 15-25 % bielkovín.
 
  • Jedzte pravidelne, najlepšie 5x denne.
 
  • V každom jedle (raňajky, obed, večera) by mali byť zastúpené všetky základné živiny (bielkoviny, tuky a sacharidy). Desiaty môžu byť bielkovinové alebo sacharidové, ale zastúpenie sacharidov v druhej polovici dňa by malo byť nižšie ako dopoludnia.
 
  • Mäso jedzte chudé, 2x týždenne zaraďte do jedálnička ryby, údeninám sa radšej vyhnite.
 
  • Súčasťou každého jedla by mala byť porcia ovocia alebo zeleniny ako zdroja vitamínov.
 
  • Doprajte telu vlákninu (v obilninách, ovocí a zelenine), priaznivo ovplyvňuje trávenie a jej konzumácia môže pomôcť aj s prebytočnými kilami.
 
  • Cestoviny a pečivo konzumujte celozrnné, ryžu najlepšie nelúpanú.
 
  • Najmenej 1x týždenne zaraďte do jedálnička strukoviny.
 
  • Jedzte menej tučné mliečne výrobky.
 
 
  • Vyhnite sa fast foodom, sladkostiam a pochutinám.
 
  • Obmedzte príjem soli.
 
  • Dbajte na pitný režim.
 
  • Jedlo by vám malo robiť radosť, nie vás stresovať!

Podporte zdravie z našej širokej ponuky výživových doplnkov vo forme základných vitamínov, minerálov a mnohých ďalších produktov pre viac špecifické potreby.
 
Jedzte farebne  a budete fit
23.08.2018

Jedzte farebne a budete fit

Misa plná čerstvých plodov zo záhradky poteší nielen oko. Žiarivo červené rajčiny, nežne oranžové marhule, slniečkovo žltá paprika, tmavofialový baklažán a ďalšie farebné dobrôtky obsahujú prírodné pigmenty, ktoré v ľudskom tele pôsobia ako veľmi účinné antioxidanty. Tie možno bez nadsadenia prirovnať k elixíru zdravia a mladosti. Chránia totiž organizmus pred škodlivými účinkami voľných radikálov, pričom platí, že tento efekt sa ešte znásobuje kombináciou rôznych druhov antioxidantov. O dôvod viac, prečo sa zamerať na „dúhový jedálny lístok“.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 146
Bez zápchy je život ľahší
29.01.2018

Bez zápchy je život ľahší

Nafúknuté brucho, tlak v podbruší, obťažné vyprázdňovanie. Tieto ťažkosti trápia asi 30 % ľudí, ženy pritom oveľa častejšie než mužov. Stačí však pár úprav v životospráve a život bude razom ľahší – a to doslova.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 149
8 najčastejších otázok k diétam
04.01.2018

8 najčastejších otázok k diétam

Radi by ste zhodili pár kíl, ale neviete, ako začať? Máte zlé skúsenosti s predchádzajúcimi diétami a bojíte sa, že zas to nevyjde? Prečítajte si odpovede na otázky, ktoré ľudia pri chudnutí riešia najčastejšie, aby ste sa nabudúce vyhli zbytočným chybám. Hlavné je chudnúť rozumne, bez toho, aby ste riskovali zdravie.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 2