Ako na vyváženú stravu?

Ako na vyváženú stravu?

Publikované: 10.11.2019

Zobrazenie: 29

Vyvážená strava, dostatok pohybu a kvalitný odpočinok udržujú telo vo fyzickej i psychickej kondícii. Benefitom vyváženého jedálnička je to, že máte pod kontrolou nielen svoju váhu, ale hlavne zdravie, pretože so zložením stravy súvisí až 90 % súčasných ochorení.

Pravidlá vyváženého stravovanie

 
  • Ideálny pomer živín: 55-60 % sacharidov, 25-30 % tukov a 15-25 % bielkovín.
 
  • Jedzte pravidelne, najlepšie 5x denne.
 
  • V každom jedle (raňajky, obed, večera) by mali byť zastúpené všetky základné živiny (bielkoviny, tuky a sacharidy). Desiaty môžu byť bielkovinové alebo sacharidové, ale zastúpenie sacharidov v druhej polovici dňa by malo byť nižšie ako dopoludnia.
 
  • Mäso jedzte chudé, 2x týždenne zaraďte do jedálnička ryby, údeninám sa radšej vyhnite.
 
  • Súčasťou každého jedla by mala byť porcia ovocia alebo zeleniny ako zdroja vitamínov.
 
  • Doprajte telu vlákninu (v obilninách, ovocí a zelenine), priaznivo ovplyvňuje trávenie a jej konzumácia môže pomôcť aj s prebytočnými kilami.
 
  • Cestoviny a pečivo konzumujte celozrnné, ryžu najlepšie nelúpanú.
 
  • Najmenej 1x týždenne zaraďte do jedálnička strukoviny.
 
  • Jedzte menej tučné mliečne výrobky.
 
 
  • Vyhnite sa fast foodom, sladkostiam a pochutinám.
 
  • Obmedzte príjem soli.
 
  • Dbajte na pitný režim.
 
  • Jedlo by vám malo robiť radosť, nie vás stresovať!

Podporte zdravie z našej širokej ponuky výživových doplnkov vo forme základných vitamínov, minerálov a mnohých ďalších produktov pre viac špecifické potreby.
 
Jedzte farebne  a budete fit
23.08.2018

Jedzte farebne a budete fit

Misa plná čerstvých plodov zo záhradky poteší nielen oko. Žiarivo červené rajčiny, nežne oranžové marhule, slniečkovo žltá paprika, tmavofialový baklažán a ďalšie farebné dobrôtky obsahujú prírodné pigmenty, ktoré v ľudskom tele pôsobia ako veľmi účinné antioxidanty. Tie možno bez nadsadenia prirovnať k elixíru zdravia a mladosti. Chránia totiž organizmus pred škodlivými účinkami voľných radikálov, pričom platí, že tento efekt sa ešte znásobuje kombináciou rôznych druhov antioxidantov. O dôvod viac, prečo sa zamerať na „dúhový jedálny lístok“.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 146
Bez zápchy je život ľahší
29.01.2018

Bez zápchy je život ľahší

Nafúknuté brucho, tlak v podbruší, obťažné vyprázdňovanie. Tieto ťažkosti trápia asi 30 % ľudí, ženy pritom oveľa častejšie než mužov. Stačí však pár úprav v životospráve a život bude razom ľahší – a to doslova.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 37
8 najčastejších otázok k diétam
04.01.2018

8 najčastejších otázok k diétam

Hlavné je chudnúť rozumne, bez toho, aby ste riskovali zdravie

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 1