Ako zastaviť nadmerné padanie vlasov

Ako zastaviť nadmerné padanie vlasov

Publikované: 24.07.2018

Zobrazenie: 11

Nadmerné vypadávanie vlasov sa nevyhýba mužom ani ženám, pravdou však je, že nežné pohlavie trápi tento problém oveľa citeľnejšie. A akoby aj nie? Hovorí sa, že vlasy sú korunou krásy a ktorá žena by sa nechcela pýšiť zdravou a lesklou hrivou?

Jednou z hlavných príčin, prečo nám na hrebeni zostávajú chuchvalce vlasov, nie je však genetika, ako sa mnohí mylne domnievajú, ale predovšetkým nevhodná strava a nesprávna životospráva. Čo je na jednej strane dobrá správa, pretože s tým môžeme niečo urobiť.

Vlasy fungujú ako perfektný indikátor, ktorý nás okamžite upozorní na nedostatok dôležitých živín. Na to, aby boli zdravé a dobre rástli, potrebujú hlavne dostatočný prísun biotínu (vitamín), minerálov, ako je meď, selén a zinok a bielkovín. Pokiaľ ich nemajú, začínajú slabnúť, lámu sa a padajú.

Najviac škodí stres a nešetrné zachádzanie
Vlasy nemajú rady ani prílišnú telesnú záťaž, únavu a dlhodobý stres, užívanie niektorých druhov liekov (do tejto skupiny patria predovšetkým prostriedky na liečbu nádorových ochorení, na tlmenie imunitnej odpovede, na zníženie krvnej zrážanlivosti a potláčanie epileptických prejavov), ale aj nešetrné zachádzanie – nadmerné užívanie stylingových prípravkov alebo agresívnych farieb, časté fénovanie, kulmovanie, žehlenie, sťahovanie vlasov do pevných vrkôčikov a pod.
Na rednúcu šticu sa podpisujú aj rôzne hormonálne zmeny súvisiace s menopauzou, zníženou alebo zvýšenou funkciou štítnej žľazy, nadmernou či naopak nedostatočnou tvorbou inzulínu atď. V takomto prípade je vhodné absolvovať vyšetrenie u endokrinológa.

Doplňte bielkoviny a potraviny s „béčkom“
A čo môžete pre zdravie svojich vlasov urobiť vy sami? Zamerajte pozornosť na pestrý a vyvážený jedálny lístok s dostatkom kvalitných bielkovín (ryby, červené chudé mäso, hydinové mäso, vajcia, mlieko, sója, strukoviny, orechy, semienka, obilniny) a niektorých B-vitamínov. Pre zdravé a krásne vlasy je dôležitý najmä vitamín B7 (biotín), ktorý sa nachádza v pivovarských kvasniciach, vaječných žĺtkoch, vnútornostiach, orechoch, karfiole, rajčinách, fazuli, cibuli, ríbezliach a banánoch. A kde nájdete široké spektrum minerálov?

  • Vápnik: mliečne výrobky, sójový tvaroh, ryby, orechy, pivovarské kvasnice, šošovica, sezamové semienka.
  • Chróm: pivovarské kvasnice, pečeň, hovädzie mäso, pšeničný chlieb.
  • Meď: hovädzia pečeň, sušené marhule, mandle, huby, špargľa, kvaka, šošovica, melasa, horká čokoláda.
  • Jód: ryby, morské riasy, jódovaná soľ, cesnak.
  • Železo: pečeň, vajcia, ryby, kuracie mäso, obilniny, brokolica, sušené plody.
  • Horčík: zelené druhy zeleniny, pšeničné klíčky, obilniny, orechy, cícer, ryby.
  • Mangán: obilniny, vajcia, avokádo, orechy, semienka, hrášok, ryby, kuracie mäso.
  • Draslík: avokádo, banány, fazuľa, nelúpaná ryža, datle, figy, sušené ovocie, cesnak, orechy, zemiaky, hrozienka, sladké zemiaky.
  • Selén: pivovarské kvasnice, mäso, ryby, rôzne zrná, tuniak, brokolica.
  • Kremík: morské plody, ryža, sójové bôby, zelené druhy zeleniny.
  • Síra: cibuľa, cesnak, vajcia, špargľa, mäso, morské ryby, mliečne produkty.
  • Zinok: špenát, slnečnicové semienka, huby, obilniny, tmavé mäso, pivovarské kvasnice.

Aj v lekárňach a e-shopoch si môžete voľne kúpiť kvalitné výživové doplnky s obsahom dôležitých vitamínov a minerálov v kombinácii s kozmetickými prípravkami, ktoré obsahujú bylinné extrakty (z pŕhľavy dvojdomej, lopúcha a octopiroxu) na zdravé a prirodzene lesklé vlasy.