Omega-3 mastné kyseliny, vaši sprievodcovia na ceste k zdraviu

Omega-3 mastné kyseliny, vaši sprievodcovia na ceste k zdraviu

Publikované: 31.01.2020

Zobrazenie: 1364

Čo sú omega-3 mastné kyseliny?

Omega-3 mastné kyseliny sú skupinou esenciálnych mastných kyselín, čo znamená, že sú pre organizmus nenahraditeľné. Telo si ich vie vyrobiť samo iba v obmedzenom množstve, a preto ich človek musí prijímať potravou. Príjem omega-3 mastných kyselín, najmä tých s dlhým reťazcom, známych pod skratkou EPA a DHA, je nevyhnutný na zabezpečenie správneho fungovania ľudského tela.

EPA (kyselina eikosapentaenová) a DHA (kyselina dokosahexaenová) sú prirodzenou súčasťou bunkových membrán v nervových bunkách a mozgu. Podporujú správnu činnosť zraku, nervového a kardiovaskulárneho systému a sú významné pre rad mentálnych funkcií. V tehotenstve majú omega-3 mastné kyseliny zásadný vplyv na podporu správneho vývoja zraku a nervového systému nenarodeného dieťaťa a vďaka svojmu obsahu v materskom mlieku hrajú tiež nezastupiteľnú úlohu pri správnom vývoji dojčiat - bolo zistené, že až polovica dojčiacich mamičiek v Slovenskej republike NEMÁ dostatok DHA v materskom mlieku!!! Je teda veľmi vhodné práve v období tehotenstva a dojčenia nezabúdať na dostatočnú konzumáciu rýb či výživových doplnkov obsahujúcich omega-3 mastné kyseliny.
 

Význam Omega-3 na ľudské zdravie

  • Podporujú mozgové funkcie (napr. vitalitu mysle a pamäť)
  • Pomáhajú udržiavať zdravé srdce a cievy
  • Prispievajú k udržaniu normálneho zraku
  • Hrajú dôležitú úlohu vo vývoji mozgu a nervov
  • Podporujú kognitívne funkcie a schopnosť učiť sa
  • Podporujú normálne mentálne zdravie
 

Ako zabezpečiť telu dostatok omega-3 mastných kyselín?

Omega-3 mastné kyseliny organizmus využíva nepretržite, a preto sa odporúča ich pravidelné užívanie. Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča dospelému človeku prijímať denne 250-500 mg DHA a EPA. Zdrojmi omega-3 mastných kyselín sú tučné morské ryby (losos, makrela, tuniak, sardinky, ančovičky a olej z tresčej pečene), morské plody, riasy a rybí olej. Na dostatočný príjem omega-3 mastných kyselín je vhodné konzumovať ryby aspoň 2x týždenne. Ak ryby v jedálničku chýbajú, je vhodné doplniť omega-3 mastné kyseliny prostredníctvom výživových doplnkov s ich obsahom.
 

Prečo Omega-3 PURE Algae?

Mozog, zrak a zdravé srdce

Omega-3 PURE Algae je výživový doplnok prémiovej kvality obsahujúci 100 % rastlinnú DHA z rias obohatenú o vitamíny D3 a B1.
 
  • DHA podporuje správnu mozgovú činnosť a zrak.
  • Vitamín B1 je dôležitý pre zdravia srdca a vitamín D3 prispieva k správnej funkcii imunitného systému.
  • DHA z obnoviteľného rastlinného zdroja bez rybieho pachu a chuti.
  • 3x vyššia koncentrácia DHA ako v bežnom rybom oleji.
  • Špeciálne vhodné pre:
    • tehotné a dojčiace ženy (podpora vývoja mozgu a zraku bábätka),
    • deti od 3 rokov (komfortné užívanie v podobe menšej veľkosti kapsuly),
    • osoby trpiace alergiou na ryby (olej z rias neobsahuje ani stopové množstvá rybej bielkoviny).

Walmark Omega-3 PURE Algae, to je podpora zdravia už v jednej kapsule denne.
 
 
Omega 3-mastné kyseliny môžu predchádzať strate  zraku súvisiacej s vekom
04.11.2009

Omega 3-mastné kyseliny môžu predchádzať strate zraku súvisiacej s vekom

Zvýšený prísun omega-3 mastných kyselín môže o 30 % znižovať riziko rozvoja slepoty závislej od veku.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 25
Omega-3 DHA môže znížiť stupeň závažnosti mozgovej mŕtvice
06.06.2012

Omega-3 DHA môže znížiť stupeň závažnosti mozgovej mŕtvice

Omega-3 DHA může snížit stupeň závažnosti mozkové mrtviceUžívanie omega-3 DHA (kyselina dokozahexaénová) môže znížiť rozsah poškodenia mozgu nasledujúceho po mozgovej príhode až o 25 %.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 40