Bolesť hlavy? Pozor, môže ísť o nedostatok kyslíka

Bolesť hlavy? Pozor, môže ísť o nedostatok kyslíka

Publikované: 13.01.2021

Zobrazenie: 630

Bolestivý tlak v hlave môže mať mnoho príčin. Namiesto toho, aby ste do seba hádzali jednu tabletku proti bolesti za druhou, skúste najprv zistiť, odkiaľ problém pramení. Pri neznesiteľnej bolesti, samozrejme, odporúčame navštíviť lekára. No pri miernych bolestiach si viete pomôcť aj sami nasledujúcimi trikmi.

Prijímať dostatok vody

Už ako malým deťom nám vravievali, že musíme piť veľa vody. Toto sa od tých čias nezmenilo a na dostatočný prísun tekutín by sme si mali dať naozaj pozor. Platí to hlavne v lete, keď sa viac potíme. To, že málo pijeme, môže spôsobiť aj menší prísun kyslíka. Následkom toho nás rozbolí hlava a problém je na svete.
 
Pokiaľ človek málo pije, môže byť takisto unavený. Vaša ospalosť teda môže súvisieť aj s dehydratáciou. Zase to má za následok nedostatočné zásobovanie mozgu krvou a kyslíkom. Veľmi nebezpečné sú závraty a odpadávanie. Spočiatku sa prejavujú bolesťami hlavy a rozmazanejším videním. Ak máte pocit, že každú chvíľu omdliete, rýchlo si sadnite na pohodlné a bezpečné miesto a vypite veľký pohár vody. 
 
Napriek týmto skutočnostiam deti, ale i dospelí odmietajú prijímať dostatočné množstvo vody, pretože čistá voda im nechutí. Do pitného režimu však môžeme zaradiť aj rôzne bylinkové odvary, čaje alebo minerálne vody.
 

Vetranie a pobyt na čerstvom vzduchu

Ak máte sedavé zamestnanie, väčšinu dňa ste zavretí v interiéri. Občasné vyvetranie miestnosti alebo pootvorené okno zabezpečia prísun nového vzduchu, čím sa vaše telo lepšie okysličí ako vo vzduchu, ktorý je vydýchaný. Najmä ak sedíte s viacerými kolegami v jednej kancelárii, je veľmi dôležité počas dňa vetrať. Okrem iného sa tak zbavujete aj rôznych baktérií a vírusov.
 
Vášmu telu však ustavičná sedavá pozícia neprospieva. Odborníci varujú, že v dôsledku sedavej práce sa vám môžu skrátiť šľachy a vaše držanie tela nebude správne, čo môže spôsobiť zdravotné problémy. Preto radia, že by ste si počas práce mali dávať aktívne prestávky. Napríklad prejsť sa po kancelárii, urobiť zopár drepov či aspoň ponaťahovať si telo na stoličke môže mať pozitívny vplyv na vaše zdravie. 
 
Ďalším odporúčaním je šport na čerstvom vzduchu. Pokiaľ nie ste typ človeka, ktorý by si šiel ráno pred prácou zabehať, nevadí. Aj chôdza je veľmi prospešná. Dajte si predsavzatie, že budete chodiť aspoň párkrát do týždňa na kratšie prechádzky. Pre niektorých ľudí je to priestor a možnosť, ako si „vyčistiť hlavu“. Ak však nepatríte medzi tých, ktorí by si prechádzky užívali osamote, skúste nahovoriť rodinu, priateľov alebo si zadovážte psa, či choďte občas vyvenčiť toho susedovho.
 

Dostatok spánku je základ

Určite poznáte pravidlo, že dospelý človek by mal spať minimálne 6 – 8 hodín denne. No každý jedinec je individuálny. Záleží na celkovej aktivite človeka, akú záťaž má počas dňa – mentálnu či fyzickú, na jeho zdravotnom stave a podobne. Preto sa radšej prikláňame k termínu „dostatok spánku“, ktorý môže pre niekoho znamenať 6 a pre niekoho možno aj 9 hodín
 
Pokiaľ dlhodobejšie dostatočne nespíte, môžete trpieť bolesťami hlavy, závratmi a migrénami. Vaše telo je malátne, mozog nefunguje, ako by mal, a aj celkové myslenie a sústredenosť sú ťažšie. Pre tieto faktory určite nezanedbajte spánok a namiesto pozerania filmu až do konca neskoro v noci si choďte radšej skôr ľahnúť do postele.