💓🤗POZOR! Špeciálna AKCIA 2 + 1 platí len do nedele 24. februára! 🤗💓
Viera:
Dobrý deň pani doktorka,
prosím o radu. Zakúpila som si vitamíny:vitamín C, vitamín E, vitamín A+D. Mohli by ste mi prosím povedať, čo je na čo vitamín dobrý? Kedy sa užíva, kedy by sa nemal užívať? Aké dávkovanie by ste mi odporučili a či sa môžu kombinovať. Ďakujem za odpoveď.
8.5.2006 dňa 14:08
Dobrý deň, vitamín C pomáha ochrániť organizmus pred chrípkou a prechladnutím, pomáha zmierniť ich prejavy, posilňuje imunitu organizmu.Pôsobí ako antioxidant spolu s vitamínom A a E a pomáha chrániť bunky pred poškodením voľnými radikálmi. Vitamin A pomáha pri šeroslepote a zrakovej slabosti, posiľňuje kosti, udržuje zdravú pleť, vlasy a zuby, uplatňuje sa pri biosyntéze bielkovín. Vitamín E okrem antioxidačného pôsobenia podporuje správnu činnosť srdca a celého krvného obehu, pri jeho nedostatku môžu byť najmä degeneratívne zmeny nervov a svalov, poruchy rozmnožovacích orgánov. Vitamín D je potrebný pre vstrebávanie vápnika v črevách a pre jeho prechod do krvného obehu, nedostatok sa môže prejaviť krivicou, t.j. zmenymi na kostre, mäknutím a deformáciami už vyvinutých kostí. Spotreba C vitamínu stúpa v chrípkovom období, pri zvýšenej fyzickej a psychickej záťaži, po úrazoch, operáciách, v tehotenstve, počas dojčenia a u starších ľudí. Bežná odporúčaná denná dávka vitamínu C je 60 mg, pri zvýš. spotrebe až 750 mg, vitamín A 800 ug, vitamímu D 5 ug a vitamínu E 10 mg. Vitamíny ADE sú rozpustné v tukoch, v ktorých sa môžu kumulovať a spôsobiť tým prejavy predávkovania - hypervitaminózy.
22.5.2006 dňa 19:36