Walmark otvára ďalšiu zahraničnú pobočku

Walmark otvára ďalšiu zahraničnú pobočku

Publikované: 30.06.2006

Zobrazenie: 9

Najväčší český výrobca vitamínov a doplnkov stravy rozširuje svoju existujúcu sieť pobočiek o Bulharsko.

Třinecký WALMARK posilňuje v rámci dlhodobej stratégie svoje zahraničné obchodné aktivity a zakladá v poradí už siedmu zahraničnú pobočku. Nová pobočka bude mať sídlo v hlavnom meste Bulharska v Sofii a svoju obchodnú činnosť začne od tohtoročného leta. Na základe interného výberového konania ju povedie pán Eugen Antohi, ktorý dosiaľ pracoval pre WALMARK na pozícii obchodného riaditeľa pobočky v Rumunsku. WALMARK predáva svoje výrobky v Bulharsku už desiaty rok, a to prostredníctvom miestneho obchodného partnera spoločnosti Shmidt-N. Vedúci exportu firmy WALMARK Dimitris Anestis hovorí: „Nová pobočka môže nadviazať na pôsobenie exportného oddelenia, ktoré dokázalo na bulharskom trhu vybudovať produktom WALMARKU veľmi dobré renomé a silnú trhovú pozíciu. Len v roku 2005 sme do Bulharska vyviezli výrobky za viac než 1,5 mil. USD a stali sa tak jednotkou tamojšieho trhu s doplnkami stravy.“ K najpredávanejším produktom v Bulharsku patria detské multivitamíny Marťankovia, kĺbová výživa ArthroStop, prípravky Prostenal a GinkoPrim.

Bulharsko je dynamicky sa rozvíjajúcou krajinou, ktorá sa intenzívne pripravuje na vstup do EÚ. Spolu s Rumunskom má uzavretú prístupovú dohodu a malo by sa stať členom EÚ v roku 2007. „Predpokladané zvyšovanie životnej úrovne obyvateľov deväťmiliónového Bulharska spolu s už dnes zjavným príklonom k zdravému životnému štýlu predstavuje veľký potenciál pre náš ďalší rast. Založenie vlastnej obchodnej pobočky s možnosťou samostatne riadiť obchodnú a marketingovú politiku nám pomôže lepšie tento potenciál rastu využiť,“ uviedol generálny riaditeľ Tomáš Macura. „V ostatných rokoch sa nám darí otvárať v priemere jednu zahraničnú pobočku ročne. Radi by sme v tomto tempe pokračovali, prípadne ho ešte urýchlili. Rozvoj zahraničných aktivít je kľúčový pre dosiahnutie nášho strategického cieľa - stať sa do roku 2007 najväčším výrobcom doplnkov stravy v strednej a východnej Európe,“ dodal ďalej.

WALMARK dnes operuje prostredníctvom vlastných pobočiek v siedmich európskych štátoch (Česko, Slovensko, Poľsko, Rumunsko, Maďarsko, Ukrajina, Litva) a do osemnástich ďalších krajín exportuje svoje výrobky prostredníctvom lokálnych distributérov. Za prvý štvrťrok 2006 firma medziročne zvýšila svoje konsolidované tržby o viac než 15 % na 654 mil. Kč. Najväčšie medziročné nárasty za toto obdobie sa spoločnosti podarilo dosiahnuť v Maďarsku (o 106 %), Rumunsku (o 74 %) a v Poľsku (o 26 %). Veľmi solídne nárasty však boli zaznamenané aj na všetkých ostatných národných trhoch s výnimkou Ukrajiny, kde spoločnosť zápasí  predovšetkým s problémami legislatívneho charakteru.

Vďaka akcelerácii zahraničných aktivít vlani prvýkrát presiahli tržby realizované na zahraničných trhoch tržby dosiahnuté v tuzemsku. Tento trend pokračuje aj v tomto roku a za prvý štvrťrok 2006 sa podiel zahraničných tržieb na konsolidovanom obrate spoločnosti zvýšil na 59 %, čo potvrdzuje medzinárodnú pôsobnosť skupiny podnikov WALMARK.

Skupina podnikov WALMARK aktuálne zamestnáva 846 zamestnancov, z toho česká materská spoločnosť 396 osôb. Tá v tomto roku vytvorí zhruba 3 desiatky nových pracovných miest.

Eugen ANTOHI (1973)

Absolvent bukureštskej univerzity (fakulta obchodu a marketingu a fakulta elektroniky a telekomunikácií) pracoval pre zahraničné spoločnosti, ktoré budovali v Rumunsku svoje obchodné pozície (Wrigley, Lecom, ...). Od roku 2002 viedol na pozícii sales manager obchodné aktivity WALMARKU v Rumunsku. V rokoch 2004 a 2005 bol poradcom ministra zdravotníctva Rumunska. V apríli 2006 bol menovaný za riaditeľa pobočky (country manager) WALMARKU v Bulharsku. Jeho hlavnou úlohou je začať činnosť novo vzniknutej pobočky a posilniť tak obchodné aktivity WALMARKU v Bulharsku.