Walmark v roku 2001.

Walmark v roku 2001.

Publikované: 08.06.2002

Zobrazenie: 12

Zhodnotenie činnosti spoločnosti Walmark spol. s r.o. Žilina v roku 2001 a ciele na rok 2002.

Spoločnosť Walmark spol. s r.o. Žilina bude koncom roku 2002 oslavovať už 10 rokov pôsobenia na slovenskom trhu. Počas svojej existencie zaznamenala prudký rozvoj vo viacerých smeroch podnikania. V súčasnosti riadi svoje aktivity prostredníctvom dvoch divízií: divízie potravín a farmácie, pričom každá z nich zaujíma vo svojom odbore popredné postavenie na trhu. Cieľom spoločnosti je tieto pozície významne posilniť. V roku 2001 Walmark spol s r.o. Žilina dosiahla celkový obrat 853 mil. Sk a obrat spoločnosti vzrástol o 8,5%.

Významnou zmenou, ku ktorej došlo začiatkom tohoto roku, bola zmena majiteľa spoločnosti. Z rúk pôvodných majiteľov, ktorými boli tri fyzické osoby, spoločnosť prešla do vlastníctva nového majiteľa, Walmark a.s., Třinec, a tým bola Walmark spol s r.o. Žilina zaradená do medzinárodného holdingu Walmark.

V oblasti výroby nealkoholických nápojov je dnes Walmark jedným z najväčších výrobcov a inovátorov nealko nápojov na Slovensku. V segmente ovocných štiav, nektárov a nápojov je Walmark so značkami Relax a Senza dlhodobým lídrom trhu s vyše 23%-ným podielom a na trhu sýtených limonád je v poradí tretím najväčším výrobcom (zdroj GfK Slovakia). Obrat divízie potravín vzrástol o 13,4% na 584 mil. Sk a objem predaja sa zvýšil o 23,8% na konečných 65,5 mil. litrov.

Súčasné portfólio divízie tvoria: ovocné a zeleninové džúsy Relax a Senza v kartónových krabiciach o veľkosti 1 l a 0,25 l, sýtené nápoje Relax v PET fľašiach 2 l, 1,5 l a 0,5 l, ovocné džúsy v PET fľašiach 1,5 l, 0,5 l a 0,3 l.

Spoločnosť rozširuje ponuku príchutí a typov balení s cieľom dať spotrebiteľovi možnosť výberu od jednej značky pre každú príležitosť. Snaží sa o inováciu svojho produktového portfólia - reakciou na dopyt trhu bolo vytvorenie segmentu ACE. Walmark vstúpil do segmentu džúsov s ovocným podielom plnených v PET fľašiach – Relax FruitDrink, do segmentu muštov, ktorý obnovil a inovatívne začal s plnením do TetraPaku. Walmark na Slovensku vstúpil do segmentu studených čajov v PET 0,5L, a ako prvý priniesol spotrebiteľovi novú príchuť amerických brusníc.

Divízia farmácie dnes dováža na tento trh viac ako 250 výrobkov v oblasti doplnkov výživy. Za rok 2001 dosiahla tržby v hodnote 255,4 mil. Sk čo predstavuje nárast o 15,9% oproti roku 2000. Celkovo bolo predaných viac ako 4mil. ks výrobkov za rok 2001. Medzi novinky ktoré boli úspešne uvedené na slovenský trh v r.2001 patria značky Energy Spektrum v oblasti multivitamínov a multiminerálov ako jediný s postupným uvoľňovaním vitamínov do organizmu, Imuno Spektrum obohatený o Echinaceu, Coenzym Q10 effervescent, Coenzym Q10 + Carnitin, Marťankovia s oligosacharidmi – multivitamín a multiminerál pre deti, rad špeciálnych produktov na konkrétne problémy – Cholestop – úprava cholesterolu, Chromdiet – udržiavanie telesnej hmotnosti, Varixinal – problematika krčových žíl, Vitavision – starostlivosť o zrak, Betabronz – pre bezpečnejšie opaľovanie.

Výrobky spoločnosti Walmark sú distribuované predovšetkým do sietí lekární, ale vybraný sortiment sa tiež predáva v sieťach drogistických a potravinových reťazcov (hypermarketov), v shopoch na benzínových čerpacích staniciach a vo vybraných fitnes centrách.
Snaha o aktívny prístup k spotrebiteľom a poskytnutie nadštandardného servisu pre stálych zákazníkov viedla k založeniu Klubu zdravia Walmark. Jeho hlavnou úlohou je zlepšenie komunikácie a informovanosti, poskytovanie bezplatného poradenstva v oblasti zdravia a zdravej výživy a zavedenie dlhodobého vernostného programu pre zákazníkov.

Počas svojho pôsobenia dosiahla divízia farmácie významných úspechov na trhu vitamínových prípravkov a doplnkov výživy (neregistrované OTC produkty) a dlhodobo je Walmark podľa nezávislých prieskumov najdôveryhodnejšia značka v tomto segmente s podielom okolo 45% na celkovom predaji neregistrovaných OTC produktov.

Najrozsiahlejšou investíciou v roku 2001 po stránke finančnej aj personálnej bola implementácia nového informačného systému SAP R3. Systém bol uvedený do praktického používania od 1. januára 2002. Výška tejto investície dosiahla hranicu 15 mil. Sk.