Walmark expanduje do Litvy

Walmark expanduje do Litvy

Publikované: 01.04.2005

Zobrazenie: 1

Najväčší český výrobca vitamínov a doplnkov stravy rozširuje existujúcu sieť svojich zahraničných pobočiek...

Najväčší český výrobca vitamínov a doplnkov stravy rozširuje existujúcu sieť svojich zahraničných pobočiek na Slovensku, Ukrajine, v Poľsku, Maďarsku a Rumunsku o Litvu. Vstup Litvy do Európskej únie v máji minulého roku znamenal nový impulz pre rozvoj litovskej ekonomiky a kúpyschopnosť dopytu. Túto skutočnosť vyhodnotil WALMARK ako príležitosť na ďalšie významné posilnenie svojich obchodných aktivít na litovskom trhu, na ktorom úspešne predáva svoje výrobky prostredníctvom lokálnych distributérov takmer desať rokov, a od 1.4.2005 začne vo Vilniuse činnosť vlastnej obchodnej spoločnosti. Litovská pobočka „WALMARK UAB“, vedená Mgr. Františkom Čekalom (33), tak nadviaže na pôsobenie exportného oddelenia a bude ďalej posilňovať kľúčové značky WALMLARKU na litovskom trhu a uvádzať naň aj značky nové. Najúspešnejším výrobkom sa v tejto lokalite stali Marťankovia, keď ich podiel na litovskom trhu detských multivitamínov dosiahol 55 %. V roku 2004 sa tu predalo takmer 80 tis. balení Marťankov. Ďalšími úspešnými výrobkami sú ArthroStop Plus, multivitamíny radu Spectrum, Stresvit, Vitavision, výrobky pod značkou Nature's Bounty a ďalšie. Litva je tak už šiestym štátom, kde má Walmark založenú vlastnú pobočku. Medzinárodný charakter skupiny WALMARK potvrdzuje fakt, že v roku 2004 prvýkrát presiahol obrat z predaja farmaceutických produktov realizovaný na zahraničných trhoch obrat dosiahnutý v Českej republike. Z celkového obratu farmaceutickej divízie spoločnosti za vlaňajší rok vo výške 1,5 mld. Kč pripadá na predaj v zahraničí 0,8 mld. Kč. Konsolidovaný obrat celej skupiny WALMARK za rok 2004, obsahujúci aj výsledky divízie potravín, dosiahol podľa predbežných údajov 3,3 mld. Kč. Rozhodnutie o predaji Divízie potravín a zameraní sa na Divíziu farmácie tak sprevádzajú ďalšie konkrétne kroky, sľubujúce rýchlu expanziu WALMARKU. Strategický cieľ spoločnosti stať sa v strednodobom horizonte najväčším výrobcom potravinových doplnkov v strednej a východnej Európe sa tak darí postupne dosiahnuť.