ZDRAVÝ ŽIVOT CHUTÍ

ZDRAVÝ ŽIVOT CHUTÍ

Publikované: 01.05.2004

Zobrazenie: 26

Spoločnosť Walmark spol. s r.o. Žilina oslávi koncom roka 2004 už dvanásty rok svojho pôsobenia na slovenskom trhu.

Spoločnosť Walmark spol. s r.o. Žilina oslávi koncom roka 2004 už dvanásty rok svojho pôsobenia na slovenskom trhu. V súčasnosti má jej materská spoločnosť, ktorá sídli v Čechách, svoje pobočky okrem Slovenska aj v Poľsku, na Ukrajine, v Maďarsku a v  Rumunsku. Dovedna v nich zamestnáva takmer deväťsto ľudí, pričom v najbližšom čase by sa mal ich počet zvýšiť až na tisíc. 

 

Walmark Žilina riadi svoje aktivity prostredníctvom dvoch divízií, a to divízie potravín a farmácie, pričom každá z nich zaujíma vo svojom odbore popredné postavenie na trhu. Na Slovensku má Walmark vlastnú výrobu nealkoholických nápojov v Kamenci pod Vtáčnikom. Celkovo tak vytvára v danom regióne pracovné príležitosti pre takmer tristo ľudí.

 

Divízia potravín

 

V oblasti výroby nealkoholických nápojov je Walmark Žilina jedným z najväčších výrobcov a inovátorov na Slovensku. Celkovo distribuuje 76 rôznych nealkoholických nápojov. V segmente sýtených limonád zastáva Walmark jedno z popredných miest na trhu. V segmente nápojov s vyšším obsahom ovocnej zložky a ovocných a zeleninových štiav je Walmark so značkami Relax a Senza dlhodobým lídrom na trhu. V súčasnosti dosahuje v segmente ovocných nápojov aktuálny trhový podiel značky Relax 12,8 %, a hneď za ňou je na druhom mieste značka Senza, ktorá má v danom segmente 6,4 % podiel (zdroj: AC Nielsen DJ 2004).

 

Veľkú obľubu si u zákazníkov získala aj značka Figo, ktorú spontánne pozná 23 % z viac ako 1 000 opýtaných respondentov (prieskum Respond Slovakia s.r.o., február 2004). Ambíciou Walmarku, ako lídra na trhu, je vytvárať tradíciu. Aj preto sa spoločnosť rozhodla oživiť popularitu, kedysi vyhľadávaného sýteného hroznového nápoja Márka.

 

 

 

Produktové portfólio: ovocné a zeleninové šťavy, nektáre, limonády v rôznych baleniach a príchutiach značiek Relax, Senza a Figo, sýtené nápoje Relax, Márka a River Tonic. Produkty sú balené do PET fliaš, ako aj do kartónových Tetra Pak obalov s rôznymi obsahmi.

 


Divízia farmácie

 

Dováža na slovenský trh zhruba 200 výrobkov v oblasti vitamínových prípravkov, doplnkov výživy, ale aj liečebnej kozmetiky, ktoré sú distribuované predovšetkým do sietí lekární. Vybraný sortiment sa tiež predáva vo vybraných v sieťach drogistických a potravinových reťazcov (hypermarketov).

 

Produktové portfólio: multivitamíny radu Spektrum, Marťankovia, Vápnik-Horčík-Zinok, prípravky ústnej hygieny Santoin, Koenzým Q 10, MegaCéčko, rad produktov na konkrétne problémy Prostenal, Varixinal, Viaredin, GinkoPrim, ArthroStop, ako aj ďalšie. 

 

Snaha o aktívny prístup k zákazníkom viedla spoločnosť k založeniu Klubu zdravia Walmark. Jeho hlavnou úlohou je zlepšenie komunikácie a informovanosti, poskytovanie bezplatného poradenstva v oblasti zdravia a zdravej výživy a zavedenie dlhodobého vernostného programu pre zákazníkov. V súčasnosti má približne 90 tisíc členov.