Ako vybabrať so studenými rukami a nohami

Ako vybabrať so studenými rukami a nohami

Publikované: 05.01.2018

Zobrazenie: 40

Palčiaky a štyri  vrstvy oblečenia niekedy nestačia. Máte večne studené ruky i nohy bez ohľadu na to, koľko je vonku stupňov? Príčinou týchto ťažkostí najčastejšie býva nedostatočné prekrvenie. To je problém, ktorý sa dá celkom ľahko vyriešiť.

Stále viac ľudí dnes zápasí so zhoršeným krvným a lymfatickým obehom. Dôvod? Nesprávny životný štýl. Nedostatok pohybu, nevhodná strava s nadbytkom nezdravých tukov, cukru a kofeínu, ale aj permanentný stres, ktorý sme vlastne už prestali vnímať, lebo sa stal neoddeliteľnou súčasťou nášho každodenného života. Čo iné je však stresová situácia ako „príprava na útek"? Napriek tomu, že dnes už väčšinou nikde utekať nemusíme, telo reaguje tak, ako mu velí jeho prirodzenosť – srdce začne všetku krv sťahovať z končatín do svalov a výsledkom sú ľadové ruky a nohy.

Alkohol zahreje len na chvíľku

V zime sa pocity chladu ešte stupňujú. Myslíte, že to vyrieši pohárik horúceho grogu? Pokiaľ sú príčinou vašich studených končatín obehové ťažkosti, na alkohol rovno zabudnite. Môže vás síce prechodne zahriať, ale zároveň sťažuje udržovanie telesnej teploty, a dokonca môže zvýšiť podchladenie. Pomalý krvný obeh je lepšie rozhýbať pomocou pohybu a vhodnej stravy.

Začnite deň teplými raňajkami

Ideálna je obilninová kaša so škoricou, sušeným ovocím, orechmi či semienkami a k tomu šálka zázvorového čaju. Alebo si na panvičke urobte praženicu. V zime by sa na stole mali objavovať silné vývary výdatné strukovinové polievky (šošovicová, hrachová, fazuľová, cícerová). A, samozrejme, mäso, či už hovädzie, bravčové, hydinové, ryby alebo zverina. Pokrmy je dobré dochucovať zahrievacím korením, ako je zázvor, muškátový oriešok, koriander, kardamóm, cibuľa, cesnak, chren, bazalka, klinček, čierne korenie, rozmarín, oregano alebo paprika.

Skúste saunu a cielene sa starajte o krvný obeh

Aj keď sa vám v zime nikam nechce, zaraďte do svojho denného programu aspoň 30 minút nejakej športovej aktivity. K prekrveniu organizmu prispeje aj sauna alebo horúci kúpeľ s trochou škoricového či rozmarínového oleja. Výborná je aj masáž (lymfatická, ajurvédska, s lávovými kameňmi). A nezabudnite na teplé ponožky! Prekrveniu organizmu vďaka podpore mikrocirkulácie môže pomôcť aj extrakt z ginka dvojlaločného (Ginkgo biloba). Vo forme výživových doplnkov sa dá voľne kúpiť v lekárňach i na e-shope.

Studené ruky u detí
16.02.2020

Studené ruky u detí

V každodennej praxi sa pediatri stretávajú s otázkami ohľadom chladných rúk u detských pacientov, a to nielen v chladných mesiacoch. Subjektívny pocit či objektívny nález väčšinou nie sú dôvodom pre komplexné vyšetrenie. Väčšina rodičov dieťaťu siaha na ruky a zisťuje, či mu nie je zima. Ruky ale nie sú spoľahlivým ukazovateľom a deti bývajú skôr prehriaté než podchladené. Rodičia by ale mali spozornieť, ak dochádza k farebným zmenám končatín, čo môže signalizovať vážny zdravotný problém.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 4324
S udržaním fyzickej a psychickej kondície pomôže horčík
11.11.2019

S udržaním fyzickej a psychickej kondície pomôže horčík

Ak ste neustále unavení, trpíte migrénami či bolesťami hlavy, trápia vás zmeny nálad, ste úzkostliví, máte problémy so zaspávaním a svalovými kŕčmi, môže za tým stáť nedostatok horčíka (magnézia). Nízka hladina horčíka patrí medzi najčastejšie minerálne poruchy. Horčík je jedným z najdôležitejších prvkov, ktorý udržuje telo v dobrej fyzickej a psychickej kondícii, a preto je tiež označovaný ako prvok života.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 1400