​Ako sa starať o imunitu počas jesene?

​Ako sa starať o imunitu počas jesene?

Publikované: 05.11.2020

Zobrazenie: 100

Jeseň je obdobím, keď imunitný systém dostáva zabrať. Príčinou oslabenia imunity však nebýva iba typicky sychravé jesenné počasie. Aké sú ďalšie príčiny oslabenia imunity a ako ju posilniť, a tak predísť rôznym infekčným aj neinfekčným chorobám?
 

Príčiny oslabenia imunity

Počas jesenných mesiacov noc trvá dlhšie než deň, čo vedie k zmenám v hormonálnom systéme, pričom tieto zmeny ovplyvňujú výkonnosť imunitného systému. Počas jesene je aj zvýšený výskyt rôznych vírusových infekcií, ktoré útočia na dýchací systém človeka. Uniknúť týmto vírusom, hlavne v uzavretých priestoroch, ako je napríklad MHD, môže byť takmer nemožné. Na našu imunitu však číha viac potenciálnych nebezpečenstiev.

Zmeny teploty a striedanie ešte relatívne vysokých denných teplôt s nízkymi nočnými teplotami tiež vytvára nátlak na náš imunitný systém. Počas jesenných mesiacov je v obchodoch zároveň menšia pestrosť výberu ovocia a zeleniny. Po skončení letných dovoleniek a prázdnin na scénu nastupuje stres a zhon, pre organizmus môže byť náročné vyrovnať sa so zvýšeným tlakom.

Ako posilniť svoju imunitu a dýchací systém?

Správna výživa a pitný režim - pre odolnosť imunitného systému je mimoriadne dôležitý vyvážený jedálny lístok a dodržiavane pitného režimu. V období jesene je preto dôležité dopriať si dostatok ovocia a zeleniny, konkrétne takej, ktorá je bohatá najmä na selén, zinok, magnézium a vitamín C. Rovnako je na jeseň dôležité dodržiavať pitný režim. Ovocné šťavy či bylinkové čaje môžu byť tiež zdrojom látok posilňujúcich imunitu.

Dlhý a kvalitný spánok - dlhý a kvalitný spánok je dôležitý v každom období, ideálne si treba každú noc dopriať spánku aspoň 7 hodín. Kortizol, ktorý sa označuje ako stresový hormón, sa tvorí počas dňa a počas spánku sa jeho hodnota v ľudskom tele znižuje. Dôležité je tiež v miestnosti, v ktorej človek spí, zabezpečiť vhodnú teplotu. Pri teplote nižšej ako 18 stupňov je totiž imunitný systém vystavený riziku

Dostatok pohybu - pohyb nie je iba dôležitým aspektom pri odbúravaní stresu, ale profituje z neho aj imunitný systém. K športom, z ktorých náš organizmus najviac úžitku, patria jednoznačne beh a plávanie. Pri behu totiž náš organizmus získava aj dennú dávku vitamínu D.

Výživové doplnky a zdravotnícke pomôcky

Výživové doplnky a zdravotnícke pomôcky - ak chcete nielen posilniť svoju imunitu, ale zároveň poskytnúť efektívnu starostlivosť vašim dýchacím cestám a nosovej dutine, je tu pre vás rad vysokokvalitných výživových doplnkov a zdravotníckych pomôcok Sinulan. Sinulan Duo Forte, Sinulan Forte i Sinulan Forte Junior podporujú funkciu horných a dolných dýchacích ciest i imunitný systém, Sinulan Forte Express ošetruje nádchu a ochorenie nosových dutín. Náplasť Sinulan forte Aroma Patch junior poskytuje podporu pri upchatom nose a uľahčuje dýchanie až 8 hodín a Sinulan Forte Allergy pomáha predchádzať prejavom alergie a zmierňuje jej príznaky.

Med a rakytník – spojenci vašej imunity
21.01.2018

Med a rakytník – spojenci vašej imunity

Väčšina ľudí okolo vás smrká a kašle, v práci zaľahla polovica vašich kolegov a vy nemáte ďaleko k tomu, aby ste ich nasledovali... Najvyšší čas siahnuť po osvedčených prírodných prostriedkoch.

Prečítajte si viac
Zobrazenie: 353