9 spôsobov, ako zastaviť chrípku

9 spôsobov, ako zastaviť chrípku

Publikované: 22.01.2018

Zobrazenie: 270

Zobudili ste sa a je vám akosi čudne? Cítite v tele každý sval a pripadáte si ako po fláme? Pravdepodobne sa o vás pokúša chrípka alebo nejaká iná viróza. Nedovoľte, aby sa rozbehla!

 1. Naordinujte si vývar

Vedci zistili, že vývar z kostí ovplyvňuje aktivitu bielych krviniek a znižuje účinky zápalu spôsobeného chrípkou. Aby ste dosiahli čo najlepší efekt, varte polievku veľmi pomaly, pokojne aj niekoľko hodín. Z kostí a šliach sa tak uvoľní oveľa väčšie množstvo liečivých látok.

2. Skúste octové ponožky

Vyskočila vám teplota? Babským prostriedkom proti horúčke a zápalom je ocot. Do roztoku z 0,5 litra studenej vody a 6 lyžíc octu namočte vlnené ponožky, vyžmýkajte ich a navlečte na nohy. Navrch si natiahnite ešte jedny suché ponožky, zalezte pod deku a vydržte tam 20 minút. Potom zábal vymeňte za nový.

3. Nastrúhajte chren do medu

Chren v kombinácii s medom vašu imunitu dokonale podporí. Najemno nastrúhajte kúsok čerstvého chrenu a zmiešajte ho s rovnakým množstvom medu. Zmes užívajte po lyžičkách 3 – 7-krát denne podľa potreby (v období chrípok a častých nachladnutí).

4. Zabaľte si krk do masti

Tento recept je na nezaplatenie vo chvíli, keď pre bolesť nemôžete ani prehltnúť. Kúsok plátna pomažte tenkou vrstvou bravčovej masti, navrch nastrúhajte trochu muškátového orieška a prikryte ďalším plátnom. Priložte na krk a oviažte teplým ručníkom. Skúste vydržať až do rána a bude po bolesti.

5. Nahrejte čelo zemiakom

Pri chrípke vedia dosť potrápiť aj upchaté dutiny. Uvarte jeden väčší zemiak, olúpte ho, roztlačte, zabaľte do obrúska a priložte si ho na čelo. Previažte teplou šatkou a nechajte pôsobiť až do úplného vychladnutia. Tento obklad účinne uvoľní zastavenú nádchu.

6. Dajte si horčicový kúpeľ

Hneď ako pocítite, že na vás niečo lezie, nalejte do lavóra veľmi teplú vodu (akú znesiete) a v nej rozmiešajte stredne veľký téglik plnotučnej horčice. Do kúpeľa na 10 minút ponorte nohy. Potom ich osušte, natiahnite si teplé ponožky a zalezte pod perinu.

7. Stavte na liečivú silu cibule

Obľúbeným receptom našich prababičiek bol krajec chleba hrubo natrený masťou a husto posypaný nadrobno pokrájanou cibuľou. Tá sa vkladala aj do plátenného vrecka na vankúš vedľa hlavy nemocného, alebo rozkrojená na tanierik pri posteli. K najznámejším receptom patrí i cibuľová šťava s medom. Cibuľu nakrájajte najemno, pokvapkajte medom a nechajte niekoľko hodín uležať. Šťavu, ktorú pustí, užívajte trikrát denne po lyžici. Rozpúšťa hlieny a pomáha pri kašli.

8. Denne zjedzte misku pickles

Kvasená zelenina je hotový elixír, najmä pre vysoký podiel vitamínu C, ale aj laktobacily a enzýmy, ktorých množstvo sa zvyšuje v priebehu procesu mliečneho kvasenia. Odporúča sa konzumovať 2 lyžice pickles niekoľkokrát za deň (alebo si dajte na obed rovno celú misku).

9. Užívajte extrakt z echinacey

Echinacea purpurová obsahuje látky, ktoré majú schopnosť podporovať obranný imunitný systém. Ten počas výskytu nežiaducich látok (baktérie, vírusy) v organizme aktivuje biele krvinky, ktorom potom ničia nielen baktérie, ale aj niektoré vírusy včítane chrípkových. V lekárni alebo v e-shope zoženiete výživové doplnky s extraktom z echinacey, ktoré obsahujú aj ďalšie dôležité vitamíny a minerály potrebné pre zdravý imunitný systém (vitamíny A, B12, B6, C, D, E, zinok, selén a ďalšie).