Vzťah vitamínu E a dĺžky života pacientov s Alzhaimerovou chorobou
Zvýšený príjem vitamínu E môže predĺžiť život pacientov s Alzhaimerovou chorobou.Pravidelné užívanie vitamínu E viedlo podľa štúdie s 847 zaradenými pacientmi s Alzhaimerovou chorobou k zníženiu úmrtnosti o 26%. Tieto údaje boli prezentované na 60. Výročnom stretnutí Americkej neurologickej akadémie v Chicagu.
"Už v minulosti boli preukázané účinky vitamínu E na spomalení procesu zhoršovania stavu pacientov s Alzhaimerovou chorobou. Teraz máme výsledky, ktoré dokazujú aj zvýšenie doby prežívania týchto pacientov", hovorí vedúci štúdie Valory Pavlik, PhD z Baylor College of Medicine.
Dr. Pavlik a jeho spolupracovníci sledovali 847 pacientov s Alzhaimerovou chorobou v priemere 4,9 roka. Bežne doporučovaná dávka bola 2000 IU vitamínu E denne z bežne dostupných doplnkov výživy.
"Denné množstvo vitamínu E užívané pacientami bolo výrazne vyššie, ako sú bežne doporučované dávky", povedal Dr. Pavlik.
Na konci šúdie výskumníci uvádzajú, že približne 66% pacientov užívalo doporučené dávky vitamínu E dvakrát denne súčasne s liekom na Alzhaimerovú chorobu (inhibitorom cholinesterázy). Menej ako 10% pacientov užívalo iba vitamín E, a približne 15% vitamín E neužívalo.
Užívanie vitamínu, či už s alebo bez inhibítora cholinestrerázy, bolo spojené s 26% znížením celkovej úmrtnosti oproti pacientom, ktorí vitamín E neužívali, hovorí Dr. Pavlik a jeho spolupracovníci.
Zdroj:
American Academy of Neurology 60th Anniversary Annual Meeting, 15. April 2008, Poster Sessions III: Aging and Dementia: Clinical II, (P03.076) Vitamin E Use IS Associated with Improved Survival in an AD Cohort, Autors: V. Pavlik, R. Doody, S. Rountree, E. Darby
Akcie
GinkoPrim Max + termovankúšik, 60 tbl.
Teraz naviac zadarmo:
1x Termovankúšik, 1 kus, 1 ks
viac informácií |
pridaj do košíka
Zákaznický servis Klubu zdravia Walmark
VOLAJTE BEZPLATNE 0800 191 191
Po-Pi: 7:00 - 16:30
Viete, že...
Omega- 3 mastné kyseliny a riziko rakoviny prsníka
Podľa štúdie publikovanej v BMC Cancer konzumácia rýb bohatých na omega-3 mastné kyseliny znižuje riziko rakoviny prsníka ako u žien v premenopauze, tak aj u žien v postmenopauze.


