Úvodná stránka > VIETE, ŽE... > Omega-3 mastné kyseliny môžu posilňovať mozgové funkcie u chlapcov
29.3.2010
Omega-3 mastné kyseliny môžu posilňovať mozgové funkcie u chlapcov
Podľa štúdie, ktorej sa zúčastnili zdraví chlapci, môžu doplnky stravy obsahujúce omega-3 mastnú kyselinu DHA upraviť funkciu mozgu, najmä pracovnú pamäť.
Zatiaľ čo existuje mnoho štúdií spájajúcich dokozahexaénovú kyselinu (DHA) s kognitívnymi funkciami, Dr. McNamara a jeho spolupracovníci si všimli, že nie je známe, ako môže suplementácia DHA ovplyvniť funkčnú kôrovú aktivitu u ľudí.
Štúdie sa zúčastnilo 33 zdravých chlapcov vo veku 8 – 10 rokov, ktorí boli náhodne rozdelení do skupiny dostávajúcej 8 týždňov DHA (400 alebo 1 200 mg/d) alebo placebo.
Aktivácia mozgu sa merala pomocou funkčnej magnetickej rezonancie počas testu stálej pozornosti (hranie video hier). Výsledok ukázal, že hladina DHA v membráne červených krvných buniek sa zvýšila zo 47 na 70 % v skupine s nízkou dávkou a vysokou dávkou DHA, zatiaľ čo v skupine dostávajúcej placebo sa zvýšila hladina DHA len o 11 %.
Hlavným zistením bol signifikantný nárast v aktivácii tej časti mozgu (dorzolaterálnej prefrontálnej), ktorá je spojená s „pracovnou pamäťou“ (working memory) v skupine dostávajúcej DHA. Boli tiež pozorované zmeny v ostatných častiach mozgu, včítane okcipitálneho kortexu (centrum vizuálneho spracovania) a v kôre mozočka (hrá rolu v motorickej kontrole).
Zdroj: American Journal of Clinical Nutrition
Publikované online, doi:10.3945/ajcn.2009.28549
“Docosahexaenoic acid supplementation increases prefrontal cortex activation during sustained attention in healthy boys: a placebo-controlled, dose-ranging, functional magnetic resonance imaging study”
Autori: R.K. McNamara, J. Able, R. Jandacek, T. Rider, et al.
SÚVISIACE PRODUKTY
Omega 3 – DHA, Tobolky pre bystrú hlavu
s vysokým obsahom DHA a EPA