Úvodná stránka > VIETE, ŽE... > Vysoký príjem vápnika môže predlžovať vek mužov
11.3.2010
Vysoký príjem vápnika môže predlžovať vek mužov
Nová štúdia zo Švédska uvádza, že príjem vápnika nad odporúčané denné množstvo môže znížiť riziko úmrtia na srdcové ochorenia a rakovinu o 25 percent.
Vedeckí pracovníci analyzovali dáta 23 366 švédskych mužov vo veku medzi 45. až 79. rokom. Títo muži neužívali doplnky stravy. Medzi rokmi 1998 a 2007 bolo dokumentovaných 2 358 úmrtí, z toho 819 na kardiovaskulárne choroby a 738 úmrtí na rakovinu.
Najvyšší priemerný príjem vápnika, takmer dvojnásobok odporúčanej dennej dávky, bol spojený s 25-percentným znížením celkovej úmrtnosti v porovnaní s najnižším priemerným príjmom. Závery tejto štúdie sú v súlade s nálezmi z iných štúdií, ktoré uvádzajú, že vápnik môže znižovať krvný tlak a znižuje tak riziko hypertenzie. Nadmerný príjem vápnika však môže zhoršiť funkciu obličiek a negatívne ovplyvniť vstrebávanie iných minerálov. Horná prípustná hranica na príjem vápnika je 2 500 miligramov.
Zdroj: American Journal of Epidemiology
Publikované online, doi:10.1093/aje/kwp467
“Dietary Calcium and Magnesium Intake and Mortality: A Prospective Study of Men”
Autori: J. Kaluza, N. Orsini, E.B. Levitan, A. Brzozowska, W. Roszkowski, A. Wolk
SÚVISIACE PRODUKTY
Vápnik - Horčík - Zinok Forte 100 + 30 tbl. zadarmo
Trojitá sila pre pevné kosti, vlasy, nechty a zdravé srdce a cievy
Najlepšie sa vstrebávajúce kalcium.