18.5.2012
Podľa výsledkov novej meta-analýzy urobenej vo Veľkej Británii môžu výživové doplnky obsahujúce horčík prispieť k malému, ale klinicky významnému zníženiu krvného tlaku.
16.5.2012
Už jeden pohár brusnicového džúsu denne môže znížiť počet opakujúcich sa infekcií močových ciest u detí až o 43 %.
9.5.2012
Vedci zistili, že ak matka prijíma v tehotenstve omega-3 nenasýtené mastné kyseliny, znižuje to u dieťaťa riziko vzniku ekzému a vzniku alergie na vajíčka, a to až o tretinu.
2.5.2012
Nová štúdia na hlodavcoch ukázala, že príjem vlákniny bohatej na prebiotiká môže pomôcť zvýšiť hustotu kostí tým, že dôjde k zvýšeniu vstrebávania dôležitých minerálov v čreve.
27.4.2012
Podľa výsledkov štúdie FACTS výživové doplnky obsahujúce chondroitínsulfát môžu zmierniť bolesť v rukách spojenú s osteoartrózou ako aj ranné stuhnutie rúk.
13.12.2011
Podľa výsledkov štúdie FACTS výživové doplnky obsahujúce chondroitínsulfát môžu zmierniť bolesť a raňajšie stuhnutie rúk. Výsledky ukazujú, že výživové doplnky obsahujúce chondroitínsulfát sa spájajú so znížením bolestivosti rúk.
5.12.2011
Nová štúdia a meta-analýza hovorí, že denná dávka omega-3 mastných kyselín potrebná na zníženie rizika náhlych srdcových úmrtí a iných srdcových príhod bola stanovená vo výške najmenej 250 mg.
29.11.2011
O cukrovke sa hovorí, že síce nebolí, zato má však veľmi nepriaznivé dôsledky. Neustále zvýšená hladina cukru v krvi spôsobuje okrem iného poškodenie jemných nervových zakončení, tzv. diabetickú neuropatiu. Tieto nepríjemné prejavy pomáha eliminovať kyselina alfa-lipoová, ktorú obsahuje prípravok Dialevel.
3.11.2011
Suplementácia kreatínu, látky spojenej so športovou výživou, vedie u vegetariánov k zvýšeniu kognitívnych funkcií. Kreatín prvýkrát identifikovali v roku 1832 vo svaloch. V priebehu ostatných 12 rokov bol predmetom asi 70 randomizovaných štúdií.
31.10.2011
Výživové doplnky obsahujúce zinok môžu znížiť závažnosť a trvanie nachladnutia. Nová recenzia uvádza, že zinok vo forme sirupu, pastiliek alebo tabliet, užívaný od prvého dňa nástupu nachladnutia, môže zmierniť závažnosť a dĺžku trvania choroby.
31.10.2011
Plody amerických brusníc veľkoplodých vynikajú vysokým obsahom biologicky aktívnych látok a osvedčili sa ako prírodné antiseptikum močových ciest. Zápal močového mechúra a močovej rúry sa prejavuje typickými príznakmi, ako sú bolesti, pálenie a rezanie pri močení, zvýšená teplota a pobolievanie v podbruší či v bedrách, prípadne celková nevoľnosť.
25.10.2011
Extrakt z olivového lístia je účinný pri znižovaní krvného tlaku, rovnako ako iné bežné liečivá na vysoký krvný tlak. Štúdia publikovaná v Phytomedicine preukázala, že extrakt z olivového lístia je tak účinný v liečbe vysokého krvného tlaku ako ostatné bežné antihypertenzíva.
23.3.2011
Výživové doplnky na každodenné použitie obsahujúce CLA (konjugovaná kyselina linolová) môžu mať pozitívne účinky na hyperreaktivitu dýchacích ciest u astmatikov. Denná dávka 4,5 g CLA výrazne zredukovala hyperreaktivitu dýchacích ciest a mala tiež priaznivý účinok na telesnú hmotnosť a hladinu adipokínov, čo sú cytokíny produkované v tukových tkanivách.
17.3.2011
Podľa novej placebom kontrolovanej dvojito zaslepenej štúdie môžu výživové doplnky obsahujúce chróm pikolinát posilniť pamäťové funkcie u starších ľudí. Výživové doplnky na každodenné užívanie, ktoré obsahujú túto látku, zlepšujú schopnosť učiť sa, pamäť a rozpoznávanie.
21.2.2011
Doplnky stravy bohaté na omega-3 mastné kyseliny môžu mať u osôb s metabolickým syndrómom pozitívny vplyv na hladinu tukov v krvi, a tak znižovať riziko vzniku vážnych zdravotných problémov.
16.2.2011
Ženy, ktoré denne užívajú multivitamíny môžu byť vystavené menšiemu riziku infarktu. Výsledky štúdie publikovanej v odbornom časopise American Journal of Clinical Nutrition preukázali, že užívanie multivitamínov znižuje riziko výskytu infarktu myokardu u žien, ktoré netrpia kardiovaskulárnymi ochoreniami. Vedci zistili, že dlhodobé užívanie zlepšuje pozitívne účinky bez ohľadu na frekvenciu užívania doplnkov stravy.
15.2.2011
Denné užívanie resveratrolu môže zlepšiť funkciu ciev a viesť tak k zlepšeniu kardiovaskulárneho zdravia.
10.5.2010
Podľa štúdie publikovanej v BMC Cancer konzumácia rýb bohatých na omega-3 mastné kyseliny znižuje riziko rakoviny prsníka ako u žien v premenopauze, tak aj u žien v postmenopauze.
6.5.2010
Podľa recenzie 40 štúdií môže nízky príjem vitamínov A a C zvýšiť riziko rozvoja astmy. Nízka hladina vitamínu C v krvi a nižší príjem potravín bohatých na vitamín C boli spojené s 12-percentným zvýšením rizika astmy.
3.5.2010
Nízka hladina vitamínu D v krvi bola opäť daná do súvislosti s nižším vekom úmrtnosti starších ľudí.