Vitamíny a minerálne látky môžu znížiť riziko vzniku ekzémov u detí
Podľa novej štúdie môže zvýšený príjem betakaroténu, vitamínu E, kyseliny listovej a železa znížiť riziko atopickej dermatitídy (AD). Atopická dermatitída sa vyznačuje výrazným svrbením, sčervenaním a je jedným z prvých príznakov alergie v prvých dňoch života.
Vedeckí pracovníci prijali do štúdie 180 päťročných detí s atopickým ekzémom a 242 päťročných detí bez atopického ekzému a posudzovali ich stravovanie potravinovým frekvenčným dotazníkom. Deťom tiež odobrali krv a stanovili hladiny vitamínov rozpustných v tukoch (retinol, alfa tokoferol, betakarotén) a tiež hladinu vitamínu C.
Výsledky ukázali, že riziko atopického ekzému je o 56 percent nižšie u detí s najvyšším priemerným príjmom betakaroténu. Okrem toho príjem vitamínu E, kyseliny listovej a železa potravou je spojený so 67, 63 a 61-percentným znížením rizika atopického ekzému. Z krvných vzoriek sa zistilo, že vyššia priemerná hladina alfa-tokoferolu v krvi je spojená s 36-percentne nižším rizikom vzniku AD.
Výskumníci komentovali možný mechanizmus tohto účinku tak, že reaktívne formy kyslíka zo znečisteného životného prostredia môžu podporovať oxidačné poškodenie proteínov v najvrchnejšej vrstve kože a tým zhoršovať AD.
Zdroj: European Journal of Clinical Nutrition
Publikované online, doi:10.1038/ejcn.2009.148
“Antioxidant nutrient intakes and corresponding biomarkers associated with the risk of atopic dermatitis in young children”
Autori: S-Y Oh, J Chung, M-K Kim, S O Kwon, B-H Cho
Akcie
GinkoPrim Max + termovankúšik, 60 tbl.
Teraz naviac zadarmo:
1x Termovankúšik, 1 kus, 1 ks
viac informácií |
pridaj do košíka
Zákaznický servis Klubu zdravia Walmark
VOLAJTE BEZPLATNE 0800 191 191
Po-Pi: 7:00 - 16:30
Viete, že...
Omega- 3 mastné kyseliny a riziko rakoviny prsníka
Podľa štúdie publikovanej v BMC Cancer konzumácia rýb bohatých na omega-3 mastné kyseliny znižuje riziko rakoviny prsníka ako u žien v premenopauze, tak aj u žien v postmenopauze.


