Kyselina listová podporuje zdravie srdca detí
Zvýšený príjem kyseliny listovej povinnou fortifikáciou obilných výrobkov znižuje defekty neurálnej trubice a môže tiež znižovať riziko vážnych vrodených srdcových defektov . Kyselina listová sa nachádza v potravinách, ako je zelená listová zelenina, cícer, šošovica.
V tejto novej štúdii sa výskumníci zamerali na dáta detí narodených v rokoch 1990 až 2005 v Quebecku. Z 1 324 440 narodených detí malo vrodenú srdcovú chybu 2 083.
Analýza dát neukázala žiadne zmeny v prevalencii závažných vrodených chýb počas 9 rokov pred fortifikáciou, ale 6-percentné zníženie prevalencie v priebehu 7 rokov od začatia fortifikácie kyselinou listovou.
Incidencia srdcových ťažkostí bola znížená o 6 % po povinnej fortifikácii obilných produktov v Kanade.
Zdroj:
British Medical Journal
2009, Volume 338:b1673, doi:10.1136/bmj.b1673
“Prevalence of severe congenital heart disease after folic acid fortification of grain products: time trend analysis in Quebec, Canada”
Authors: Raluca Ionescu-Ittu, A.J. Marelli, A.S. Mackie, L. Pilote
Úvodný článok: British Medical Journal
2009, Volume 338: b1144, doi:10.1136/bmj.b1144
“Folic acid fortification and congenital heart disease”
Authors: H.M Gardiner, J.C. Fouron
* Suplementácia je doplňovanie stravy o zdraviu prospešné mikroelementy, ktoré v strave chýbajú alebo v nej nie sú v dostatočnej miere zastúpené.
Akcie
GinkoPrim Max + termovankúšik, 60 tbl.
Teraz naviac zadarmo:
1x Termovankúšik, 1 kus, 1 ks
viac informácií |
pridaj do košíka
Zákaznický servis Klubu zdravia Walmark
VOLAJTE BEZPLATNE 0800 191 191
Po-Pi: 7:00 - 16:30
Viete, že...
Omega- 3 mastné kyseliny a riziko rakoviny prsníka
Podľa štúdie publikovanej v BMC Cancer konzumácia rýb bohatých na omega-3 mastné kyseliny znižuje riziko rakoviny prsníka ako u žien v premenopauze, tak aj u žien v postmenopauze.


