Karotenoidy a ich vzťah k rakovine prsníkov
Nová štúdia zo Švédska naznačuje, že zvýšený príjem alfa- a betakaroténu môže znížiť riziko rakoviny prsníkov u žien fajčiarok. Najvyššie priemerné hladiny alfa- a betakaroténu boli spojené so 65 až 68-percentným znížením rizika rakoviny prsníka u fajčiarok.
Úloha karotenoidov, najmä úloha betakaroténu vo vzťahu k rakovine je kontroverzná, pretože niekoľko štúdií potvrdilo, že betakarotén môže zvyšovať riziko rakoviny pľúc u fajčiarov (zistilo sa, že u veľmi silných fajčiarov môže byť riziko rakoviny pľúc zvýšené pri dennom užívaní viac ako 20 mg betakaroténu).
Zdroj: European Journal of Cancer
Publikované online, doi: 10.1016/j.ejca.2010.01.004
“Dietary carotenoids and risk of hormone receptor-defined breast cancer in a prospective cohort of Swedish women”
Autori: S.C. Larsson, L. Bergkvist, A. Wolk
Akcie
GinkoPrim Max + termovankúšik, 60 tbl.
Teraz naviac zadarmo:
1x Termovankúšik, 1 kus, 1 ks
viac informácií |
pridaj do košíka
Zákaznický servis Klubu zdravia Walmark
VOLAJTE BEZPLATNE 0800 191 191
Po-Pi: 7:00 - 16:30
Viete, že...
Omega- 3 mastné kyseliny a riziko rakoviny prsníka
Podľa štúdie publikovanej v BMC Cancer konzumácia rýb bohatých na omega-3 mastné kyseliny znižuje riziko rakoviny prsníka ako u žien v premenopauze, tak aj u žien v postmenopauze.


